Reisebrev fra Mallorca

Liv har skrevet reisebrev fra ferieturen til Mallorca

Liv Blomholm i Spania 2014

Tirsdag 23.9

Idag lå vi ved bassengkanten og sola oss. Jeg badet i bassenget, og Karin var med. Hun syntes jeg var kjempeflink. Jeg lå på solsengen i sola og under parasollen. Det var deilig. Karin handlet mat på butikken som vi spiste inne på hotellrommet. Vi måtte gå inn for det begynte å lyne og tordne. Det var ikke lite heller. Skikkelig bråk. Evelyn og Sissel kom på besøk og ville spille Yatzi. Der ble jeg slått av Evelyn Møgster, to ganger! Da ble jeg skikkelig sur.

Onsdag 24.09

Idag har vi vært i marineland. Der så vi mange dyr. Delfinshow. Det likte Liv veldig godt!! Jeg tok bilde av Flamingoer. Og så fikk vi se skilpadder, papegøye, og fisk. Vi spiste god lunsj. Jeg hadde spagetti bolognese. Så tok vi bussen tilbake. Jeg vet ikke om hva jeg skal si om det. Den stoppet i Palma, der måtte vi bytte buss. I Alcudia stoppet bussen langt fra hotellet og jeg måtte gå kjempelangt hjem igjen! Jeg har samlet 5188 skritt idag. Og nå kan jeg si god natt til den. Personalet er kjempestolt.

Torsdag 25.09

Vi har vært på stranden idag. Jeg hadde på meg en god fleece. Det blåste mye mye og var ganske kaldt. Alle andre personal var misunnelig. Når sola kom, var jeg uti og vasset med rullatoren. Så gikk jeg frem og tilbake på stranden for å samle skritt. Når jeg kom hjem sloknet jeg helt fullstendig. Sovnet. Vet ikke hvor lenge. Etter middag så vi papegøyeshow. Så var vi på besøk hos naboen, Svein og Kjerstin. Der koste jeg meg. Svein var min ledsager når vi var på solgården.

Fredag 26.09

Vi har vært på stranda idag. Der badet jeg to ganger! Først en gang med Svein. Så en gang til med både Svein og Evelyn. Jeg overrasket Karin Synnøve skikkelig når jeg badet andre gangen. Jeg likte veldig godt å bade. Evelyn fikk laget rastafletter i håret. Det var gøy å se på. Idag spanderte jeg is på to av ledsagerne på turen, Karin Synnøve  og Casper. Det fortjente de. Idag hadde jeg på meg spantebuksene. Vi var på besøk hos Evelyn og Sissel og spilte Yatzy før lunsj, men ble ikke ferdig. Jeg er veldig glad i pasta bolognese, så til middag spiste jeg mer pasta:) Etter middagen satt vi litt ute sammen med de andre. Så inviterte vi Rolf og Casper på besøk for å høre på musikk og spise godteri. Vi valgte hver vår ønskesang. Vi sang Jan Teigen, for det valgte jeg. Optimist og Min første kjærlighet.

Lørdag 27.09

Idag har jeg gått 8701 skritt! Det har ikke gått opp for meg enda. Jeg er veldig stolt, for det er rekorden min. Elisabeth ville gi meg en flaske med Pepsi som premie. Den premien fortjente jeg. Jeg har ikke ristet på telleren heller, denne gangen.

Idag handlet vi. Jeg kjøpte en caps og drikkeflaske, med Barcelona merke. Så prøvde vi å finne gulrøtter på butikken, men det fant vi ikke. Etterpå slappet vi av ved bassengkanten. Jeg ble solbrent på vristen på foten, men fikk på en god krem som hjalp. Det var deilig å ligge i skyggen. Hadde jeg vært mer i sola hadde jeg vært enda trøttere enn jeg er nå. Derfor gikk vi tidlig tilbake til leiligheten. Vi hørte på rolig musikk, spillet spill på Ipaden. Så fikk vi besøk og spilte vri åtten, med Elen og Torill. Idag vant Karin Synnøve. Hun fortjente å vinne. Jeg ble nesten ikke sur for at hun vant, det viktigste var at jeg slo Elen. Jeg kom på andre plass.

Tilslutt ville jeg ut å samle flere skritt. Jeg gikk rundt og rundt bassenget. Og så danset jeg med Pantelis!

Søndag 28.09

Vi har vært i Palma idag. Vi gikk og gikk for å finne katedralen. Den var kjempefin! Jeg ble ganske sliten, men det gikk bra tilslutt. Personalet var veldig imponerte. Gjett om det regnet i Palma. Noe voldsomt. Det likte jeg ikke. Jeg har kjøpt to kopper. En til Raymond og en til Daniella. Så spiste vi lunsj og tok en drosje hjem igjen. Det var godt å slappe av. Og så gikk jeg litt til. Så nå har jeg over 13000 skritt. Evelyn skrev ned hvor mye. Personalet kunne nesten ikke tro det. Jeg fikk en brus av Elisabeth, som jeg skal pakke i kofferten. Tilslutt hadde vi avsluttningsfest, med musikk og champagne. Jeg fikk brus.